Het is twintig jaar geleden dat LINK voor het eerst zou gaan verschijnen, toen nog vlak voor de belangrijkste internationale vakbeurs InterJeans in Keulen, die toen pas begin februari plaatsvond. Dat is een enorme stap terug in de tijd! Maar alle clichés zijn waar. Het komt en het gaat.
Dus is LINK al een tijdje nostalgisch en hebben we het allereerste nummer er maar eens bijgepakt. Het sloeg destijds in als een bom, omdat het de bedoeling was om de jeans- en young fashion markt in de Benelux eindelijk eens een goed gemaakt vakblad te geven. Met slechts vijftig pagina’s krijgt de lezer een goede indruk van wat er toen speelde. Een groot interview met de oprichters en ontwerper van GSus, een fenomeen in de mode. Vernieuwende fotoseries en veel nieuws, afgemaakt met een party pagina, revolutionair voor een modevakblad. LINKs originaliteit is vaak geïmiteerd en dat is het grootste compliment.
Adverterende merken die niet meer bestaan (als zodanig) hadden een pagina in #1, zoals TRP Jeans, Bogart Jeans, Cracker, Reactor +, maar ook grote namen die we nog steeds kennen: G-Star, Lee en Wrangler. Een uitgebreide trendreportage in samenwerking met het Nederlands Mode Instituut. Ook het instituut is reeds lang verleden tijd!
In 2017 gaat LINK de verjaardag telkens weer vieren, op verschillende manieren. Terugblikken, vergelijken, lering trekken en vooruit kijken.
Dynamisch is de branche altijd geweest, maar de laatste, zware jaren is er in korte tijd heel veel veranderd. Het blijft vooral fascinerend. Het lijkt erop dat de meest pittige tijden in de moderetail voorbij zijn, LINK hoopt het van ganser harte. Dat we allemaal weer wat lichtvoetiger mogen zijn en tot bloei kunnen komen. Forever young, maar wel met heel veel ervaring en kennis.