In dit nummer staat denim centraal en het belang van het maken op een doordachte manier. Het maken van een merk, het maken van iets totaal nieuws door bestaande kledingstukken te deconstrueren, opnieuw te construeren en er iets van jezelf aan toe te voegen met creativiteit en hartstocht - een ander woord voor het te vaak ten onrechte toegepaste woord passie. Conclusie: vernieuwing, versiering, de liefde voor het materiaal, het nadenken over of iets er toe doet, of het beter kan en of het beter samen kan. Of het ook wat minder kan. Het leeft enorm. Niet alleen bij de makers, maar ook bij de retailer. In het interview met premium denim store Tenue de Nïmes, komt naar voren dat denim en jeans juist liever niet alleen maar als handelswaren moeten worden beschouwd, maar dat het vooral voor een zelfstandige speciaalzaak altijd als een bijzonder product moet worden behandeld. Dat wij elkaar als mensen op de juiste manier benaderen. De enige manier om bestaansrecht te hebben.
Daarom koos LINK voor een uitgebreide reportage over Atelier Reservé, twee mannen die iets unieks maken en daarom geloofd worden, in alle betekenissen van het woord. De echtheid als leidraad, zonder concessies. Inspirerend en vervolgens uniek in beeld gebracht door fotograaf Andy Tan.
Echtheid zonder concessies wordt ook gehanteerd door het Nederlandse jeansmerk Denim.Lab, lees wat de drijfveren zijn van de man erachter: Sander van de Vecht. Opvallend veel gemeen met de visie van bovenstaande retailer.
Iets heel anders, maar zeker gerelateerd, is het artikel over de zogenaamde co-creaties die de Nederlands schoenenmerken Fred de la Bretoniere en Shabbies met influencers en stylisten maken. Verrassende ontwerpen die de vrouw sterker maken komen voort uit een samenwerking die op oprechtheid gebaseerd is.
LINK sluit af met een fotoserie met de vrouw die zich zeker voelt en tegelijkertijd de bekoring van de stad Amsterdam laat zien. Nuchter maar betoverend.