Afgelopen seizoen vroeg LINK zich af en toe af hoe het nu toch verder moet met de modevakbeurzen die er zijn en die de moeite van het bezoeken waard zijn. Met dat gegeven is LINK aan de slag gegaan voor het interviewkatern door Modefabriek, Gallery Copenhagen, Who’s Next Paris, Pitti Uomo Florence, Bread & Butter Berlijn, Premium Berlijn en de schoenenvakbeurs GDS (Düsseldorf) te vragen naar hoe zij hun status en hun modus operandi beschouwen en wat we in de nabije toekomst mogen verwachten. Voor de meeste trade shows geldt dat het aan het platform niet ligt, maar vooral aan de tijd waarin we nu leven. Maar toch, wat doen we met teruglopende bezoekersaantallen? Aan de inzet van de organisaties zal het niet liggen, dat kunt u verderop lezen.
Een beurs is toch nog altijd dé ontmoetingsplek en het moment om veel te zien en elkaar weer eens in de ogen te kijken. Essentieel in digitale tijden, of zoals Karl-Heinz Müller van Bread & Butter het in dit katern zegt: “Echte seks verruil je niet voor cyber-seks.” Geen denken aan.
Deze keer ook meer aandacht voor de fase vóór de modevakbeurzen; de stoffenbeurzen in Parijs en een extra focus op wol. Voor de komende Wool Week en in beeld met een fotoserie waarin de trui centraal staat. Het weer kan zo maar omslaan …
En over omslaan gesproken, stiekem zijn er hier en daar positieve geluiden te horen over consumenten en bedrijven die hun portemonnee weer hebben gevonden en hem soms weleens gebruiken. Oh, hoop doet leven!