Opeens werd LINK ook flink gegrepen door het fenomeen duurzaamheid in de denimindustrie toen we naar de bevlogen jeansontwerper Adriano Goldschmied luisterden op die vrijdagmiddag op het Westergasterrein bij Blueprint. Iemand die al dertig jaar aan heeft gezien hoe het beter moet en kan. En vervolgens anderen die vertelden wat er al kan. LINK heeft er het interviewkatern aan gewijd deze keer, met dank aan redacteur Miranda Hoogervorst die hier veel langer en intensiever mee bezig is - en van zich zal laten horen in de toekomst! Samen met redacteur Maurits Brands bezocht ik Kingpins en ook daar ging een wereld van innovatie, besef dat het anders kan en moet, open.
Heel inspirerend was ook de Staffmembers Day bij G-Star, waarover in deze editie een uitgebreid verslag. De kracht van samenwerking is ongekend op meerdere vlakken in deze business, maar opvallend zijn dit seizoen de last minute-beslissingen van veel leveranciers als het om exposure gaat. Dat moet ik toch even aanstippen.
Maar niets hoeft echt onmogelijk te zijn in een tijd waar we allemaal last hebben van tegengas. Het einde van een periode die ons allemaal wat verlamd heeft, komt langzaam in zicht. De eerste vakbeurs van dit seizoen, Pitti Uomo, gaf aan dat we echt zin hebben om negativiteit achter ons te laten. Duurzaam aan een nieuwe tijd beginnen, waarderen wat er is en wat er mogelijk is.
Welkom nieuw zomerseizoen!