‘Every cloud has a silver lining’ is een Engelse uitdrukking en de titel van de fotoserie in dit voorjaarsnummer. Na regen komt zonneschijn is een equivalent in onze taal. Pff!
Na een lange warme zomer vallen er veel faillissementen, zo kan je het ook definiëren, maar LINK wil niet negatief zijn. In de mode betekent een faillissement bijna altijd een doorstart, dus blijkbaar is er ruimte om te blijven. Het beter te doen. Laten we het hopen.
Beter doen is sowieso on trend. Ongeveer elk zichzelf respecterend modemerk en winkelketen is bezig met het verbeteren van het productieproces, duurzaamheid ligt op ieders lippen en er worden zeker stappen gezet, ook op het gebied van transparantie; wie maakt mijn kleren? En tegen welke prijs? De ramp met Rana Plaza is intussen alweer vijf jaar geleden …
Het is bemoedigend om te zien hoe grote, succesvolle merken en ook retailers zoals C&A en H&M zich inzetten om de mode-industrie van haar slechte naam af te brengen. In dit nummer een reportage over het Denim Center van PVH in Amsterdam waar ook zoveel mogelijk wordt ingezet op het verminderen van water en chemicaliën.
Verder in dit magazine aandacht voor de tentoonstelling “Fashion Statements” die over verleden en heden gaat en vooral over inclusiviteit. Mode is al een stellingname vanuit zichzelf natuurlijk maar dat het altijd beter kan is een feit. Een randje van zilver in het duister, iets om naar uit te kijken.