Parklife is de titel van de fotoserie in deze LINK voor het zomerseizoen van 2020. Mooi getal overigens, lekker abstract. Mensen zijn bijna allemaal graag in de natuur, ook al is het misschien een aangelegd park. Zeker in deze tijd van het jaar waar we zoveel mogelijk buiten willen zijn. We raken ons allemaal veel bewuster van de natuur, mede gevoed door de media met al dan niet nepnieuws over het klimaat en het milieu. Jongeren die in vele landen in groten getale de straten opgaan om te laten zien dat onze overheden de natuur erbij laten bungelen en niet tot grote acties kunnen, of willen overgaan. Hoe dan ook de mens die ook consument is, is bewuster met onze aarde bezig. De mode-industrie zeker ook, we zijn wakker geworden. Het gaat erg traag, maar er is veel beweging. Het is ook niet eenvoudig om een hele industrie in één keer om te draaien.
Opvallend is wel degelijk dat dit seizoen alle persberichten van modemerken en -fabrikanten naast het reguliere collectienieuws, iets willen laten weten over hun eigen stappen richting minder vervuiling, verspilling en betere sociale omstandigheden. Af en toe bekruipt het gevoel van green washing je, want niet alles is te controleren vanachter de laptop. Duidelijk is dat meer transparantie over productie op dit moment een hoge prioriteit heeft in de branche – groen is het nieuwe zwart geworden!