Een tijd geleden (juli 2010) was LINK er vroeg bij toen dit woord ook al eens op de cover stond. Tijd om de huidige stand van zaken op te maken en de nieuwe tijd onder de loep te nemen teneinde voorbereid te zijn op de toekomst. Het geldt nog steeds. Vinger aan de pols, Wees alert. Er is intussen veel veranderd, maar veel ook niet. Mensen blijven mensen. Behoefte aan snel, afstandelijk en onpersoonlijk? Dan koop je via het Internet. Behoefte aan menselijkheid, ouderwetse service en een fijne sfeer? Dan koop je in een ‘stenen’ (concept)winkel. Toch zijn er vele fysieke en de laatste tijd ook online-winkels verdwenen omdat het niet realistisch was. Hetzelfde gaat op voor merken - met of zonder hedgefund-investeerder. De grootste trend in onze business de afgelopen seizoenen is een faillissement dat wordt gevolgd door een doorstart.
Op het moment dat we eindelijk geloven dat het beter gaat met de economie en het consumentenvertrouwen toeneemt, blijft het te lang nazomeren en beginnen de uitverkopen te vroeg. Klagen helpt niet. Doe er zelf eens iets aan!
Hoe sommigen dat doen, is te lezen in het interviewkatern RESET deze editie. Een must read.
Andere verplichte kost werd LINK aangereikt door Solidaridad. Meer dan een jaar na het drama in Rana Plaza Bangladesh - iets wat helaas moest gebeuren om deze branche wakker te schudden - is er misschien een hoopvolle situatie in een nieuw productieland: Ethiopië.
LINK gaat er stevig op in en daar zal het niet bij blijven. In de daarop volgende fotoserie is te zien hoe het mysterieuze continent ons nieuwe modestijlen en blijdschap brengt. RESET - het is de hoogste tijd voor meer plezier en een nieuwe realiteit!