Inspiratie en informatie - de pijlers van dit magazine. Geen snel nieuws, geen waan van de dag, geen sneller, smarter en overal, geen ontkomen aan, geen gegil. Maar een bewuste keuze, een verlangen naar rust, verdieping en kwaliteit, in je eigen omgeving en niemand die meekijkt via apps en I-Beams naar wat je doet, wat je leuk vindt en wat je misschien wel zou willen kopen. Een nieuwe wereld waar smart synoniem is aan “A Brave New World”, of “1984”. Een serieuze inbreuk op je privacy en je persoonlijke leefruimte. LINK zag het met eigen ogen op het Retail Event in Houten en verzuchtte ‘je kunt toch ook een ouderwets gesprek aangaan met je klant om erachter te komen wat hij of zij leuk, mooi, lekker vindt?’ In de zucht naar broodnodige vernieuwing en oprukkende elektronische hulpmiddelen voor de retailer en de leveranciers slaan sommige zaken en denkwijzen echt wel door. Desalniettemin is deze beurs een aanrader om te zien wat er speelt. Bijvoorbeeld dat geurmarketing eindelijk doordringt in meerdere marktsegementen en omdat het je zintuig direct beroert, ook zo fijn menselijk.
Mensen en mode, of fashion moet ik echt zeggen heb ik begrepen van de docenten die onze jongeren klaarstomen voor functies in de branche (al helemaal een verboden woord!). U kunt alles lezen over de beste, de meest insprirerende, de meest praktische modeopleidingen in de Benelux in het interviewkatern College Tour. Wellicht ook een tip voor de betere stagiaire, of nieuwe medewerker!
Misschien aansluitend hierop hebben we een boeiend verhaal van de initiatiefnemers van Amsterdam Denim Days over een gloednieuw, insprirend en leerzaam denim- en jeansevenement dat begin mei in Amsterdam gaat plaatsvinden voor retailers, maar vooral voor consumenten. Alles over denim en jeans, over innovatie en duurzaamheid.
Duurzaamheid en innovatie - je kan het zelfs op onze cover en fotoserie betrekken. De chique zweem die rond mode hangt, een flinterdunne vernislaag. Duurzaamheid en mode, een tegenstelling in de meeste gevallen helaas. Die tegenstelling is in de photoshoot perfect tot uiting gekomen, een mooi model in begeerlijke outfits in de chiqueste straat van Nederland tussen het afval dat zich ook daar heel natuurlijk opstapelt. Een beeld met meerdere lagen.
Verder ter inspiratie een gesprek met Casper Reinders, succesvol horeca- ondernemer en interieurstilist die heel goed de waarde van trash weet in te schatten. Schoonheid zit in contrasten.
Trash Chique!